I 2019 udgav jeg i samarbejde med Kim Holflod følgende undervisningsmateriale til brug af computerspil i dansk og historie i gymnaiset. Materialet er udviklet med støtte fra Undervisningsministeriet i samarbejde med Innovative Economics IVS.


‘Faglig Gaming - Computerspil i gymnasiet’ - en håndbog til praktisk tilrettelæggelse af spilbaseret undervisning i dansk og historie

Håndbogen består af 76 sider og 5 kapitler.

  1. kapitel introducerer computerspil som et kulturelt fænomen

  2. kapitel præsenterer didaktiske og praktiske potentialer og udfordringer ved at anvende computerspil i undervisningen

  3. kapitel omhandler brugen af computerspil i historieundervisningen (herunder præsentation af relevante begreber samt konkrete forslag til undervisningsaktiviteter)

  4. kapitel omhandler brugen af computerspil i danskundervisningen (herunder præsentation af relevante begreber samt konkrete forslag til undervisningsaktiviteter)

  5. kapitel indeholder konkrete eksempler på tværfagligt samarbejde mellem dansk og historie


‘Faglig Gaming - Computerspil i gymnasiet’ - et inspirationshæfte til praktisk tilrettelæggelse af spilbaseret undervisning i dansk og historie

Inspirationshæftet fokuserer på 5 konkrete spil, som bliver præsenteret med det formål at åbne op for en dybere analyse af spillene. Materialet er især målrettet skriftlige opgaver i dansk og historie i gymnasiet.

Download her: Håndbog

Download er: Inspirationshæfte